Wednesday 17 July 2013

Solusi juadah hari raya

Teks : Zaida Zainol

Mungkin anda pernah mengalami salah satu situasi di bawah ini : 

 • Sering terperangkap di dalam kesesakan jalanraya dan tidak sempat membeli juadah di pasar Ramadan. Biasanya berbuka puasa hanya di dalam kereta dengan bekal makanan yang ringkas, sementara menunggu sampai di rumah.
• Ingin mengubah selera menu berbuka puasa di dalam kereta yang biasa seperti roti krim, roti kaya, kek pandan atau biskut kepada roti berinti serunding ayam dan daging.
 • Agak terlewat bangun sahur. Tentunya agak panik apa yang hendak dimasak dalam tempoh sebegitu genting. Serunding boleh dijadikan sebahagian daripada lauk untuk bersahur atau berbuka yang mengenyangkan.
 • Teringin untuk menikmati serunding yang sedap, tetapi memikirkan proses pembuatannya yang remeh dan kos yang tinggi, tidak berbaloi untuk menyediakannya sendiri.
• Tidak perlu bersusah payah mencari dan membersih daging dan ayam, merebus berjam-jam lamanya, menyiat daging sehalusnya, menyiang bawang, lada dan bermacam rempah ratus, memerah santan dan yang paling penting sekali menghasilkan serunding yang benar-benar sedap, macam mak masak.
 • Ingin mendapatkan bekalan serunding sebagai sebahagian juadah hari raya aidilfitri, aidiladha dan rumah terbuka. Agak mudah menemui rendang ayam dan daging dihidangkan di rumah yang anda dikunjungi. Tetapi tidak ramai tuan rumah yang menyediakan serunding sebagai antara menu utama mereka berikutan proses pembuatannya yang mengambil masa yang lama.
 • Serunding kami tahan sehingga enam bulan. Pembelian hari ini (Julai 2013) akan membolehkan anda menyimpan serunding sehingga Januari 2014. Jadi, serunding yang mungkin berbaki di rumah anda semasa hari raya aidilfitri masih boleh digunakan bagi juadah hari raya aidiladha juga.
 • Ingin menyediakan bekal buat anak yang bakal pulang ke asrama/IPT/rumah masing-masing sebaik tamat cuti hari raya sebagai mengubat kerinduan anak tersayang terhadap masakan bonda. • Ingin dihadiahkan kepada ibu bapa, saudara dan rakan bila berkunjung ke rumah mereka, bila-bila masa.
 • Sebagai buah tangan buat ibu bapa, saudara dan rakan sebelum mereka bertolak untuk menunaikan haji dan umrah dan bakal meraikan hari raya aidiladha di tanah suci, terutamanya buat bakal jemaah yang lebih menggemari selera tempatan.
 • Tidak pasti dengan kualiti dan kebersihan serunding yang dijual di pasar kerana terdedah sepanjang hari di tempat terbuka dalam tempoh yang lama. Produk kami melalui piawaian kualiti dan kebersihan yang sangat tinggi, serta di pek dalam persekitaran ‘clean room’. Jadi, anda tidak perlu risau lagi dengan kualitinya.
 • Ingin menikmati serunding yang sedap tetapi sukar mendapatkannya atau tidak mempunyai masa untuk berkunjung ke bazaar Ramadan atau kedai-kedai berdekatan. Produk kami akan dihantar terus kepada anda melalui POSLAJU. Ini dapat menjimatkan kos petrol dan tol, serta masa berkualiti anda.

Hubungi saya  melalui PM disini untuk tempahan kerana stok adalah sangat terhad.

No comments:

Post a Comment